מה עתיד האיקומרס בעוד מספר שנים?
- Yaron Ben Eli
- 21 באוג׳
- זמן קריאה 1 דקות
זוכרים ש״פעם״ היינו עושים שופינג באתרים, מדפדפים, משווים, בודקים ביקורות, משווים שוב, אולי עוד קצת משווים – ואז קונים?
אז תתחילו להיפרד מזה בעדינות.
בעידן של AI agents, כל הסיפור משתנה:
הסוכן האישי שלנו כבר ידע מה בא לנו.
הוא יבין את ההעדפות שלנו יותר טוב מאיתנו. הוא יחזיק את כרטיס האשראי (כן, באמת) ויקבל מאיתנו רק הנחיות קוליות כמו “תמצא לי ג’ינס שיחמיא” או “תזמין שוב את הקפה הזה שאהבתי”.
המחשבות שעוברות לי בראש הן:
• מה יקרה ל-UI/UX? למי אכפת איך האתר נראה אם הסוכן מדלג על כל זה?
• האם ווינדו שופינג הולך להיעלם מהעולם?
• ולמה שנבזבז זמן בזאפ או גוגל שופינג אם יש AI שעושה את זה בשבילנו בזמן שאנחנו מכינים קפה?
• איך עולם השיווק יראה כבר, איך נתפוס את ״אהדתו״ של ה Ai Agent?
• אתה שחקן באיקום? אתה נערך לזה או שמחכה לראות מי ירים את הכפפה ראשון?
אני מאמין שעוד 3–5 שנים – כל העולם הזה ייראה אחרת לגמרי.
חווית הרכישה תהיה שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים.
אולי אני חולם, אולי לא, הזמן יגיד…..

תגובות